Vinkkejä takaperin kuperkeikkaan

Tengi- ja unshinliikkeistä yksi hyvin perusliike on kooten, eli takaperin kuperkeikka. Se on kuitenkin haastava tehdä pehmeästi ja rullaaavasti. Tässä pari vinkkiä kootenin harjoitteluun ja kehittämiseen.

Ensin kerä: Kerä aukeaa monella erityisesti, kun selän yläosa osuu tatamiin. Tätä voi harjoitella kehittämällä keskivartalon hallintaa ja rutistusta kuntoon. Apuna voi käyttää ajatusta, että pitää kyynärpäät ja polvet yhdessä koko matkan ajan. Katso tästä video!

Toiseksi liikkeen aloitus: Kooten lähtee helposti ”peppu edellä”, jolloin ei voi hyödyntää kaikkea liike-energiaa. Yritä lähteä hartiat edellä taakse ja rullaa lantio hartioiden ympäri (ihan kuten taaksepäin kokovoltissakin). Tästä saat vauhtia ja sujuvuuttaa kooteniin. Katso myös tästä video!

Rullaavia treenejä vuodelle 2015!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s